Samoborska salamijada
Samoborska salama nastala je u obiteljskim kletima, ali tamo nije ostala predugo. Predobra je da bi ostala samo u krugu prijatelja ili obitelji. Zato je dobila svoju manifestaciju nakon što su entuzijasti, hobisti iz udruge Zlatna šajba odlučili provjeriti tko je najbolji majstor spravljanja ove samoborske delicije i tako otvorili vrata priznanju samoborske salame kao robne marke, a Samoborske salamijade kao međunarodne manifestacije koja je postala regionalni predvodnik.
Više od 3 desetljeća “šajberi” se okupljaju jednom godišnje početkom proljeća, u posljednjih nekoliko godina pod krovom Sportske dvorane Samobor, kako bi na zabavnoj gastro manifestaciji dodijelili nagrade onima koji su pokazali najviše umijeća u balansiranju kvalitete mesa, začina, pripreme i sušenja u raznim kategorijama. Manifestacija je to na kojoj se uživa u tradiciji, ali i u novim gastro iskoracima jer svake godine predstavljaju se ugostitelji iz cijele regije, a dolaze i prijateljske udruge iz Austrije, Njemačke, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Mađarske, Srbije, Slovačke…
Samoborska salama je plasmanom na tržištu pronašla je svoj put do širokog kruga gurmana, no u svojoj srži ostala je autohtona, kvalitetna i samoborska. Baš kao i Samoborska salamijada - velika, regionalna, a opet samoborska.
Najbolje se to vidi jutro po završetku Salamijade kad se na Danu otvrenih vrata Zlatne šajbe, nagrađene salame besplatno nude posjetiteljima Samoborskog proljetnog sajma.
SAMOBORSKA SALAMA - ROBNA MARKA ZAGREBAČKE ŽUPANIJE
Promocija marke Samoborska salama je održana 18. ožujka 2005. godine u Zagrebu. Ugovor o proizvodnji i korištenju Samoborske salame sklopili su s jedne strane vlasnici marke – Zagrebačka županija i Grad Samobor, a s druge strane proizvođač.
Samoborska salama je pronašla svoje mjesto na tržištu zbog svog tradicionalnog načina pripreme, visoke kvalitete i relativno niske cijene. Danas je prozivod dostupan u svim bolje opremljenim supermarketima, kao i kod lokalnog certificiranog proizvođača - tvrtke IGO MAT doo.